Home Telaah Mengorbankan kepentingan negara

Mengorbankan kepentingan negara

by stifinbrain
Mengorbankan kepentingan negara

Hasil pemilu Malaysia telah menetapkan Mahathir sebagai Perdana Menteri baru di Malaysia mengalahkan Najib Tun Razak. Mahathir sudah berumur 93 tahun, terpaksa ia turun gelanggang lagi karena sudah tidak tahan dengan keserakahan Najib yang mengorbankan kepentingan negara.

Mahathir menyebut Najib sebagai Si Pencuri dan Si Penyangah. Newsweek sampai memberi gelar ‘Crook Najib‘ atau Si Bajingan Najib. Mahathir membalik sejarah terpaksa bekerja sama dengan Anwar Ibrahim demi menghentikan keserakahan Najib. Dan sekarang Najib harus siap-siap untuk masuk penjara. Menanggung segala keserakahannya yang dilakukan bersama istrinya Rosmah.

Ingin kaya, jangan gitu-gitu amat. Tuhan tidak tidur. Berbagai rekayasa telah dilakukan Najib untuk melanggengkan keserakahannya namun makarNya lebih kuasa.

Baca Juga :

Keserakahan China

Kemenangan Mahathir atas Najib sekaligus akan mengakhiri kerjasama berat sebelah dengan China yang diberi laluan oleh Najib demi keserakahannya mengorbankan kepentingan negara dan rakyatnya. DAP sendiri sebagai partai entitas China-Malaysia bersetuju dengan Mahathir untuk mengevaluasi kerjasama dengan Negara China yang berat sebelah.

Keserakahan China di Malaysia yang telah diberi laluan oleh keserakahan Najib juga berlangsung di Indonesia. Keserakahan bertemu keserakahan. Mengorbankan kepentingan negara dan rakyatnya. Tumbangnya keserakahan di Malaysia akan menjadi angin kencang untuk menumbangkan keserakahan di Indonesia.

Apalagi indikator berbagai penderitaan masyarakat Indonesia menjadi semakin nyata. Harga-harga barang naik, masyarakat susah cari kerja, para pebisnis menengah ke bawah semakin sulit berbisnis, dan nilai Rupiah yang terus anjlok. Dolar merangkak naik di atas Rp 14 000. Tinggal tunggu waktu angin keserakahan ini tumbang ■ 110518

Farid Poniman
Penemu STIFIn

Related Articles

Leave a Comment

Share Aja Ya, Gak Usah Di Copas.